Idag om en månad

(tidsinställt inlägg)
Idag, om exakt en månad, står jag där på trappan beredd på att springa ut till arbetslöshet och problematik (men förhoppningsvis för det med sig något bra också). Eller ja, beredd kan jag väl inte riktigt påstå, men vad har jag för egentliga val? Nä precis.
Mycket snack har cirkulerat kring "vad man önskar sig i studentpresent", har även fått frågor från bekanta till studenter, bara sådär, som virrat runt i affärer och inte har någon aning vad man kan köpa till en student. Så, bara för att jag kan, behövde ett tidsfördriv, och för att hjälpa mina bekanta från samma problem bidrar jag med lite förslag för åtminstone min egen del!

Smycken är aldrig fel till en början. Det sägs ju att det ska vara något man kan behålla, något som varken förmultnar, blir uppanvänt eller äts upp. Framför allt önskar jag mig smycken från Thomas Sabo, helst armband då armen är enda stället jag inte har något som redan har sin specifika plats. Otroligt snygga smycken har "han" i sitt sortiment, ja jag säger då det (även parfymen är dessutom något att rekomendera, och "hans" bodylotion). Älskar hur lätt det är att göra smycken därifrån både personliga och snygga som få.
Något som inte heller är fel är Body Shops produkter. Jag har ett tag nu gått runt och siktat in mig på deras body butters, speciellt den med doft av mango, man vill bara äta upp sig själv! Mums! Alternativ till detta är ett presentkort, funkar alltid!

Som kanske märkt har studioblixtrar och dylikt stått på min lista ett tag, som till exempel detta värdepaket med blixt, stativ och softbox. Som fotointresserad vore det ju hur häftigt som helst att ha en egen studio, och bakgrund osv har jag ju i princip redan! Ett i mina ögon superbra förslag är en resa (för åtminstone två kanske?) till till exempel London, mest för shoppingen och för att det är en supermysig stad och ändå en relativt billig resa.
Sist men inte minst önskar jag min en elgitarr och pengar.

Tack för tidsfördrivet och varsågod för hjälpen!
XOXO
Djenniepie

270412

Mycket att tänka på, angående allt. Livet är som en jävla berg-och dalbana just nu, precis så; "en jävla berg- och dalbana".
Hur som helst är studentinbjudan utskickat. Check. Sista gardasilsprutan är även den avklarad. Check. Bara flera hundra till punkter på min "att göra"-lista... inte check.
Och för er som missat: Pansii@Instagram , youbroughtmehere@Tumblr
Peace.


260412

Träffade en mängd snygga människor idag, bland annat dessa hipsterungar på bilderna nedan. Vi kände för att vara tuffa och hänga på instagram och ta rökbilder, det tyckte vi var coolt iallafall. Kärlek på er alla, må Gud vara med er osv, peace!



170412

Nationella muntliga i svenska B imorgon (läst kurserna i ordning A, C, B), istället för att öva sönder på talet beslöt jag mig för att försöka lära mig det där med film/gifs. Hade en "gammal" film hängandes på datorn då jag undersökte min kameras filmfunktioner, så klassiskt förstamotiv det där med bröd, men alltid något! Hade tänkt dra mig ut och prova mer seriöst filmförsök, men det får komma senare. Galet avancerade redigeringar (inte), men jag orkade inte mer än att utforska och hitta grundkunskaperna! Enjoy!


120412

Jag vet hur folk trånar efter skönt givande inlägg såsom "idag åt jag müsli", "idag tappade jag min mobil i golvet, sedan tog jag upp den igen" osv, så jag tänkte ge er vad ni vill ha och fortsätta berätta om mitt så mirakulöst spännande liv. Lite så iallafall...

Startade upp "dagen" (cirkus 12.00) med en storslagen frukost som bestådde av gravad lax, scrambled eggs samt gravlaxsås. Så här saftigt såg det ut genom mobilkameran:


Yum!

Senare var det familjefestligheter på G, den där Ola Salo väntade ivrigt på vår entré då han och hans kompanjoner skulle spela upp den "hippa" versionen av Jesus Christ Superstar de hade satt ihop (bara för vår skull...). Dock, innan det skulle vi dra ut lite på spänningen och stanna och äta på en resturang, Da Luigi, som är en italiensk resturang relativt nära teatern (Göta lejon) och ack rätt mysig (samt god mat)!
Till vår entré hörde till att vi satt längst fram, i mitten, så pass nära att man egentligen borde dragit på sig en regnkappa (det där med skådespelarnas känsla ni vet, det ska liksom spruta ur munnen av inlevelse...(?)). Tog inte med kameran, vilket jag ångrade. Hade ingen aning om var vi skulle sitta, så skyller på det! Men trots detta lyckades jag fånga en ruskigt bra bild på "Jesus" aka Ola Salo på korset. Det var det absolut bästa kortet jag kunde fått under föreställningen (not), men what to do? Alltid något.


Då vs Nu

Jag själv är väldigt intresserad i "före och efter"-bilder, dvs hur original såg ut och hur slutresultatet efter alternativ retuschering/redigering ser ut. Därför tänkte jag att, just for fun, skapa en "Då vs Nu"-kategori där jag (bl.a) lägger upp före- och efter-bilder men måhända även andra "då och nu"-saker.
Bara för att Herr Kanin var på tavlan tidigare får han även inleda införandet av denna lilla "lek":

070412

Glad påsk alla kärringar, kycklingar, harar och allt vad nu hör till. Taggar järnet inför påskmiddagen (aka julbord/midsommarbord/svensk matbord) och bestämde mig för att dra till med att kolla på gamla bilder. Hittade ett dussin på min kanin och lyckades bli skapligt nostalgisk, kom på där hur svår han var att få på bild. Dels för att jag precis fått upp intresset för fotografi och hade inte alla skills på plats, dels för att han alltid skulle springa iväg eller hoppa på kameran. På ena bilden var det en suddig fot, på den andra en nos och ett stort öra. Tänk om alla haft det så bra att ens nära och kära återuppstod, ja det hade varit något...


010412

Idag tänkte jag "ingen mer shopping för mig!", trots att jag inte alls shoppar lika mycket som vissa andra. Detta gick lagom bra tills jag beslöt mig för att gå in på onlineaffärer och reka efter lite extra söta kläder, för det tyckte jag verklade som en bra idé... Vilket aprilskämt!
Lite extra kär är jag i kjolen och den stickade tröjan.

Idag om en månad

(tidsinställt inlägg)
Idag, om exakt en månad, står jag där på trappan beredd på att springa ut till arbetslöshet och problematik (men förhoppningsvis för det med sig något bra också). Eller ja, beredd kan jag väl inte riktigt påstå, men vad har jag för egentliga val? Nä precis.
Mycket snack har cirkulerat kring "vad man önskar sig i studentpresent", har även fått frågor från bekanta till studenter, bara sådär, som virrat runt i affärer och inte har någon aning vad man kan köpa till en student. Så, bara för att jag kan, behövde ett tidsfördriv, och för att hjälpa mina bekanta från samma problem bidrar jag med lite förslag för åtminstone min egen del!

Smycken är aldrig fel till en början. Det sägs ju att det ska vara något man kan behålla, något som varken förmultnar, blir uppanvänt eller äts upp. Framför allt önskar jag mig smycken från Thomas Sabo, helst armband då armen är enda stället jag inte har något som redan har sin specifika plats. Otroligt snygga smycken har "han" i sitt sortiment, ja jag säger då det (även parfymen är dessutom något att rekomendera, och "hans" bodylotion). Älskar hur lätt det är att göra smycken därifrån både personliga och snygga som få.
Något som inte heller är fel är Body Shops produkter. Jag har ett tag nu gått runt och siktat in mig på deras body butters, speciellt den med doft av mango, man vill bara äta upp sig själv! Mums! Alternativ till detta är ett presentkort, funkar alltid!

Som kanske märkt har studioblixtrar och dylikt stått på min lista ett tag, som till exempel detta värdepaket med blixt, stativ och softbox. Som fotointresserad vore det ju hur häftigt som helst att ha en egen studio, och bakgrund osv har jag ju i princip redan! Ett i mina ögon superbra förslag är en resa (för åtminstone två kanske?) till till exempel London, mest för shoppingen och för att det är en supermysig stad och ändå en relativt billig resa.
Sist men inte minst önskar jag min en elgitarr och pengar.

Tack för tidsfördrivet och varsågod för hjälpen!
XOXO
Djenniepie

270412

Mycket att tänka på, angående allt. Livet är som en jävla berg-och dalbana just nu, precis så; "en jävla berg- och dalbana".
Hur som helst är studentinbjudan utskickat. Check. Sista gardasilsprutan är även den avklarad. Check. Bara flera hundra till punkter på min "att göra"-lista... inte check.
Och för er som missat: Pansii@Instagram , youbroughtmehere@Tumblr
Peace.


260412

Träffade en mängd snygga människor idag, bland annat dessa hipsterungar på bilderna nedan. Vi kände för att vara tuffa och hänga på instagram och ta rökbilder, det tyckte vi var coolt iallafall. Kärlek på er alla, må Gud vara med er osv, peace!



170412

Nationella muntliga i svenska B imorgon (läst kurserna i ordning A, C, B), istället för att öva sönder på talet beslöt jag mig för att försöka lära mig det där med film/gifs. Hade en "gammal" film hängandes på datorn då jag undersökte min kameras filmfunktioner, så klassiskt förstamotiv det där med bröd, men alltid något! Hade tänkt dra mig ut och prova mer seriöst filmförsök, men det får komma senare. Galet avancerade redigeringar (inte), men jag orkade inte mer än att utforska och hitta grundkunskaperna! Enjoy!


120412

Jag vet hur folk trånar efter skönt givande inlägg såsom "idag åt jag müsli", "idag tappade jag min mobil i golvet, sedan tog jag upp den igen" osv, så jag tänkte ge er vad ni vill ha och fortsätta berätta om mitt så mirakulöst spännande liv. Lite så iallafall...

Startade upp "dagen" (cirkus 12.00) med en storslagen frukost som bestådde av gravad lax, scrambled eggs samt gravlaxsås. Så här saftigt såg det ut genom mobilkameran:


Yum!

Senare var det familjefestligheter på G, den där Ola Salo väntade ivrigt på vår entré då han och hans kompanjoner skulle spela upp den "hippa" versionen av Jesus Christ Superstar de hade satt ihop (bara för vår skull...). Dock, innan det skulle vi dra ut lite på spänningen och stanna och äta på en resturang, Da Luigi, som är en italiensk resturang relativt nära teatern (Göta lejon) och ack rätt mysig (samt god mat)!
Till vår entré hörde till att vi satt längst fram, i mitten, så pass nära att man egentligen borde dragit på sig en regnkappa (det där med skådespelarnas känsla ni vet, det ska liksom spruta ur munnen av inlevelse...(?)). Tog inte med kameran, vilket jag ångrade. Hade ingen aning om var vi skulle sitta, så skyller på det! Men trots detta lyckades jag fånga en ruskigt bra bild på "Jesus" aka Ola Salo på korset. Det var det absolut bästa kortet jag kunde fått under föreställningen (not), men what to do? Alltid något.


Då vs Nu

Jag själv är väldigt intresserad i "före och efter"-bilder, dvs hur original såg ut och hur slutresultatet efter alternativ retuschering/redigering ser ut. Därför tänkte jag att, just for fun, skapa en "Då vs Nu"-kategori där jag (bl.a) lägger upp före- och efter-bilder men måhända även andra "då och nu"-saker.
Bara för att Herr Kanin var på tavlan tidigare får han även inleda införandet av denna lilla "lek":

070412

Glad påsk alla kärringar, kycklingar, harar och allt vad nu hör till. Taggar järnet inför påskmiddagen (aka julbord/midsommarbord/svensk matbord) och bestämde mig för att dra till med att kolla på gamla bilder. Hittade ett dussin på min kanin och lyckades bli skapligt nostalgisk, kom på där hur svår han var att få på bild. Dels för att jag precis fått upp intresset för fotografi och hade inte alla skills på plats, dels för att han alltid skulle springa iväg eller hoppa på kameran. På ena bilden var det en suddig fot, på den andra en nos och ett stort öra. Tänk om alla haft det så bra att ens nära och kära återuppstod, ja det hade varit något...


010412

Idag tänkte jag "ingen mer shopping för mig!", trots att jag inte alls shoppar lika mycket som vissa andra. Detta gick lagom bra tills jag beslöt mig för att gå in på onlineaffärer och reka efter lite extra söta kläder, för det tyckte jag verklade som en bra idé... Vilket aprilskämt!
Lite extra kär är jag i kjolen och den stickade tröjan.