261110

♫ Paramore - Playing God

Next time you point a finger
I might have to bend it back
Or break it, break it off
Next time you point a finger
I'll point you to the mirror

Snabb update

Fyllde som sagt år i onsdag, och hurra, vad skönt det är. Man känner sig alltid lite efter när man fyller sent på året. Pengar önskade jag, och pengar fick jag, så nu är min Danmark-resa som ska äga rum under mellandagarna finansierad. Imorgon blir det en tur till Gymnasiemässan i Älvsjö och senare på kvällen blir det fest. På söndag blir det en tripp till fotomässan som var en av födelsedagspresenterna och måhända lite lussebak!

Stod även vid vår monter på Gymn.mässan igår, vilket var superkul. Börjar vänja mig vid att hoppa fram till nästa års gymnasiesökande och deras familj och vänner och försöka övertala dem om att vår skola faktiskt är värd att kika på. Stod ju förra helgen på DANTE-mässan, vilket är en gymnasiemässa för skolorna i Täby/Danderyd, och lockade på sökande. Kan ju tveklöst säga att det var väldigt mycket lättare på DANTE-mässan än den stora gymnasiemässan i Älvsjö. Förmodligen för att den i Älvsjö är en mässa för alla gymnasier i STHLM, det är fullt av människor och väldigt mycket floskler som öser ut överallt. Man blir lätt trött...

~1.5

Om ungefär en och en halv timme smäller det. Eller ja, egentligen är det ju inte förens på onsdagskvällen jag fyller år, men vi räknar med fr.o.m. tolvslaget. Det har redan varit en bra kväll i kväll, förväntar mig då en förjävligt bra dag i morgon!
Peace!

Classic!

Dålig uppdatering, förlåt för det. Håll ögonen öppna!

121110

Efter att Daniel försvann från Idol två veckor sedan finns det bara två jag håller tummarna för kvar - Jay och Linnea.
Ikväll åkte Elin, och ja, det var fel. Inte att hon åkte ut mot Linnea, utan att hon åkte ut över huvud taget (det var däremot helt rätt att Linnea gick vidare mellan dom två, jag slösade annars tre röster på henne!).
Jag kan absolut inte säga att jag hejade på Elin eller något, eller ens gillade henne värst mycket, men när både Andreas och Minnah nu är kvar tycker jag det var fel att Elin åkte. Jag gillar Andreas för hans humor, och Minnah verkar vara en supergullig tjej, men Elin är fortfarande en bättre artist än dom (enligt mig).
Fast, utan att verka allt för arrogant, så bryr jag mig inte värst mycket vilka som åker så länge Jay och Linnea är kvar. De gjorde ju för övrigt en utomordentlig duett ikväll!


Tummen upp för Skolmat !

Vår skolkock har nu släppt sin kokbok, började tydligen säljas i skolans reception idag då det var en kväll för föräldrarna med föreläsningar, middag etc. Mamma kunde ju självklart inte låta bli att köpa den, och glad är jag för det, för det är ju något som är otroligt kul att faktiskt ha. Boken är släppt främst för att inspirera andra skolor att satsa på egenlagad mat som lagas direkt i skolan och satsa mer på skolmaten, att sluta köpa in färdig mat och använda sig av färska ingredienser osv. En rolig del är att varje recept finns i två versioner; antingen för 4 pers, eller 800 pers. Lite kul är det också att en del av recepten är vad vi får till skollunch, så nu kan det även hända att man får det till middag också.
Kan ju inte säga att jag inte är stolt, för jag är då bra stolt över att ha så pass bra skolmat och skola överlag som jag har. Jag är lite kär i min skola, creds up for Bentley!


Daniel Adams-Ray

Daniel Adams-Ray's nya album ute på Spotify. I Like! Take a look:
Svart, vitt och allt däremellan

We♥It Favourites

1 · 2 · 3 · 4 · 5 · 6 · 7 · 8 · 9 · 10 · 11 · 12

(ingen koll huruvida bilderna är tagna av uppladdaren eller ej)


MTV EMA

Ursäkta, men Justin Bieber? Bästa manliga artist? Hur gick detta till?...

Nej, ska inte klaga. Sängdags. Godnatt!
(älskar givande inlägg)

In Da Wood

Gick upp runt 9.30 för att en halvtimme senare vara ute i skogen och ta en promenad med hunden, mamma, Marie och hennes hund på 2-3 timmar. Snacka om hurtig man känner sig! Nu borde jag absolut satsa på att plugga lite. Hade innan lovet planerat att plugga lite då och då under ledigheterna, men nej, inte rört böckerna alls och det är bara 2 dagar kvar till skolstarten. Dålig självdisciplin? No shit. Kör istället på en kopp te nu igen istället, det låter väl ändå mycket mer lockande än att plugga? Yes box!

A coup of Tea

En av de absolut bästa sakerna med vintern och kylan är sättet man kan uppskatta en kopp te. Man uppskattar det absolut inte lika mycket en varm sommardag som en frusen höst/vinterdag (enligt mig). Att komma hem en eftermiddag, sätta igång vattenkokaren och ta sig en kopp vanilj-te eller vad man nu känner sig sugen på är helt enkelt oslagbart dagar då det känns som man ska frysa fötterna av sig.


Carl Norén - Going Out Tonight (ac vers)

Nu ligger du risigt till, Lasermannen.

Kanske bara är jag, men är det inte en allt för härlig video? Så de kämpar för sina rättigheter, med mer eller mindre lämpliga metoder. Tänk nu om hans efternamn är Svensson...?


Open my eyes and realize


Jonna 021111

Fotade Jonna idag, tänkte därför att jag kunde ta och lägga upp några bilder från dagens session dels för att Jonna herself ska få en liten titt och dels för att det är allmänt kul.









Första inlägget

Okej, skapligt nöjd med designen, nu dras denna blogg igång, och min tidigare blogg lär inte användas något mer. Har helt enkelt bytt plats helt och hållet. Inte fullständigt klar med allt, men vad som är nu duger gott och väl, för jag orkar inte göra mer för stunden. Ser ni något märkvärdigt fel er browser får ni hemskt gärna säga till satt jag får en chans att åtgärda felet. Hejsvejs!

261110

♫ Paramore - Playing God

Next time you point a finger
I might have to bend it back
Or break it, break it off
Next time you point a finger
I'll point you to the mirror

Snabb update

Fyllde som sagt år i onsdag, och hurra, vad skönt det är. Man känner sig alltid lite efter när man fyller sent på året. Pengar önskade jag, och pengar fick jag, så nu är min Danmark-resa som ska äga rum under mellandagarna finansierad. Imorgon blir det en tur till Gymnasiemässan i Älvsjö och senare på kvällen blir det fest. På söndag blir det en tripp till fotomässan som var en av födelsedagspresenterna och måhända lite lussebak!

Stod även vid vår monter på Gymn.mässan igår, vilket var superkul. Börjar vänja mig vid att hoppa fram till nästa års gymnasiesökande och deras familj och vänner och försöka övertala dem om att vår skola faktiskt är värd att kika på. Stod ju förra helgen på DANTE-mässan, vilket är en gymnasiemässa för skolorna i Täby/Danderyd, och lockade på sökande. Kan ju tveklöst säga att det var väldigt mycket lättare på DANTE-mässan än den stora gymnasiemässan i Älvsjö. Förmodligen för att den i Älvsjö är en mässa för alla gymnasier i STHLM, det är fullt av människor och väldigt mycket floskler som öser ut överallt. Man blir lätt trött...

~1.5

Om ungefär en och en halv timme smäller det. Eller ja, egentligen är det ju inte förens på onsdagskvällen jag fyller år, men vi räknar med fr.o.m. tolvslaget. Det har redan varit en bra kväll i kväll, förväntar mig då en förjävligt bra dag i morgon!
Peace!

Classic!

Dålig uppdatering, förlåt för det. Håll ögonen öppna!

121110

Efter att Daniel försvann från Idol två veckor sedan finns det bara två jag håller tummarna för kvar - Jay och Linnea.
Ikväll åkte Elin, och ja, det var fel. Inte att hon åkte ut mot Linnea, utan att hon åkte ut över huvud taget (det var däremot helt rätt att Linnea gick vidare mellan dom två, jag slösade annars tre röster på henne!).
Jag kan absolut inte säga att jag hejade på Elin eller något, eller ens gillade henne värst mycket, men när både Andreas och Minnah nu är kvar tycker jag det var fel att Elin åkte. Jag gillar Andreas för hans humor, och Minnah verkar vara en supergullig tjej, men Elin är fortfarande en bättre artist än dom (enligt mig).
Fast, utan att verka allt för arrogant, så bryr jag mig inte värst mycket vilka som åker så länge Jay och Linnea är kvar. De gjorde ju för övrigt en utomordentlig duett ikväll!


Tummen upp för Skolmat !

Vår skolkock har nu släppt sin kokbok, började tydligen säljas i skolans reception idag då det var en kväll för föräldrarna med föreläsningar, middag etc. Mamma kunde ju självklart inte låta bli att köpa den, och glad är jag för det, för det är ju något som är otroligt kul att faktiskt ha. Boken är släppt främst för att inspirera andra skolor att satsa på egenlagad mat som lagas direkt i skolan och satsa mer på skolmaten, att sluta köpa in färdig mat och använda sig av färska ingredienser osv. En rolig del är att varje recept finns i två versioner; antingen för 4 pers, eller 800 pers. Lite kul är det också att en del av recepten är vad vi får till skollunch, så nu kan det även hända att man får det till middag också.
Kan ju inte säga att jag inte är stolt, för jag är då bra stolt över att ha så pass bra skolmat och skola överlag som jag har. Jag är lite kär i min skola, creds up for Bentley!


Daniel Adams-Ray

Daniel Adams-Ray's nya album ute på Spotify. I Like! Take a look:
Svart, vitt och allt däremellan

We♥It Favourites

1 · 2 · 3 · 4 · 5 · 6 · 7 · 8 · 9 · 10 · 11 · 12

(ingen koll huruvida bilderna är tagna av uppladdaren eller ej)


MTV EMA

Ursäkta, men Justin Bieber? Bästa manliga artist? Hur gick detta till?...

Nej, ska inte klaga. Sängdags. Godnatt!
(älskar givande inlägg)

In Da Wood

Gick upp runt 9.30 för att en halvtimme senare vara ute i skogen och ta en promenad med hunden, mamma, Marie och hennes hund på 2-3 timmar. Snacka om hurtig man känner sig! Nu borde jag absolut satsa på att plugga lite. Hade innan lovet planerat att plugga lite då och då under ledigheterna, men nej, inte rört böckerna alls och det är bara 2 dagar kvar till skolstarten. Dålig självdisciplin? No shit. Kör istället på en kopp te nu igen istället, det låter väl ändå mycket mer lockande än att plugga? Yes box!

A coup of Tea

En av de absolut bästa sakerna med vintern och kylan är sättet man kan uppskatta en kopp te. Man uppskattar det absolut inte lika mycket en varm sommardag som en frusen höst/vinterdag (enligt mig). Att komma hem en eftermiddag, sätta igång vattenkokaren och ta sig en kopp vanilj-te eller vad man nu känner sig sugen på är helt enkelt oslagbart dagar då det känns som man ska frysa fötterna av sig.


Carl Norén - Going Out Tonight (ac vers)

Nu ligger du risigt till, Lasermannen.

Kanske bara är jag, men är det inte en allt för härlig video? Så de kämpar för sina rättigheter, med mer eller mindre lämpliga metoder. Tänk nu om hans efternamn är Svensson...?


Open my eyes and realize


Jonna 021111

Fotade Jonna idag, tänkte därför att jag kunde ta och lägga upp några bilder från dagens session dels för att Jonna herself ska få en liten titt och dels för att det är allmänt kul.









Första inlägget

Okej, skapligt nöjd med designen, nu dras denna blogg igång, och min tidigare blogg lär inte användas något mer. Har helt enkelt bytt plats helt och hållet. Inte fullständigt klar med allt, men vad som är nu duger gott och väl, för jag orkar inte göra mer för stunden. Ser ni något märkvärdigt fel er browser får ni hemskt gärna säga till satt jag får en chans att åtgärda felet. Hejsvejs!