260312

Idag var en skoldag som alla andra skoldagar, dock hände det grejer efter skoldagens slut. Åkte till Åkersberga för att Hanna skulle fixa sin piercing och jag kunde passa på att beställa min tunnlar till öronen, tråkigt nog var Kir inte där så så var det med det. Men å andra sidan mötte vi upp Jocke där som numera är nytatuerad, så fräscht att man nästan blir mer sugen på att skaffa en själv än man var förut, mums! Vi vandrade vidare till Åkersberga centrum's mataffär där vi raffade åt oss en vitlöksbaguette, chokladmuffins, munkar, påskmust och så vidare... Inte helt illa det heller, satt säga.
Till slut rörde vi oss vidare till Täby Centrum, så förutom vårt frosseri kände jag att jag var värd lite shopping idag, så det var vad jag gjorde, jag shoppade (typ). Nu när jag hade pengar (tack åter igen, mormor och morfar, ni är grymma!) så passade jag på att köpa mig två microshadows från Make Up Store (140:-/st) som kan användas till i princip allt. Ena i nyansen Smog som kan användas till shaping samt är en allmänt skön brun färg för en sån som jag som älskar bruna nyanser och den andra i nyansen Muffin som passar prima till highlighting lite överallt. Håller tummarna för att de är värda sitt pris, stora förväntningar.


Fiestaa!

Tanken var att vi (jag, Sandra, Hanna, Erik, Jocke, Chris, Calle och Jonas) skulle dra till Sjätte Tunnan i lördags, dels för att jag aldrig varit där och dels för de ökända habaneroshotsen. Detta gick ju lagom bra i och med att det var fullt överallt förutom på "middasgästernas platser" där vi inte fick sitta, dock fick middagsgästerna gladeligen sitta på de platser vi icke-matätande människorna fick sitta?! Kilade istället till Amnesia, ett ställe de flesta av oss inte varit på, dock visade det sig vara skapligt billigt och skapligt mysigt. Rätt bra till slut alltså.
Mina små pojkar får representera kvällen, för de är så stöört söta, på sina egna, helt speciella, sätt.
Kärlek.


Projektarbetesprodukt!

Som ni väntat! (eller kanske inte?). Här har ni våra otroligt snygga barnfilmer (riktad till barn i åk. 1-3, lågstadiet). Stört kul hade vi när filmerna gjordes, speciellt åt Pappas röst, och det är väl ändå huvudsaken?...
Fick åtminstone många komplimanger för dem på projektdagen!




Varför vara som sig själv när man kan vara som alla andra...

...tredjeringare och också stolt visa upp sin studentmössa? Ja, jag är åtminstone speciell och inte har matt skärm, score!


Finally!

Som vi har kämpat! (ehe) Projektarbetets produkt är härmed klar. Två filmer och de båda laddas upp här på bloggen på torsdag (efter Projektarbetsdagen där det är premiär först!). Detta firades stort av mig och min kompanjon (aka Hanna) med skumpa (inte, men näst intill) och helgens tårtrester!


140312

Idag är det pajdagen (03.14, dvs pi -> pie -> paj), tänkte att det kunde vara bra att veta. För övrigt är det full rulle med allt hos mig just nu. Alla fyller år; mor (18e), hund (4e), far (17e) och bror (11e). Även mormor och morfar kommer hit på fredag för att fira morfars födelsedag vilket jag ser fram emot som sjutton. Mars är alltså födelsedagarnas månad för min del. Bortsett från att det är mycket i skolan känns det bra nu. Det är vår, ljust och jag har fyndat (stort bidrag till dålig uppdatering). Lycka.


Bäst fest för studentpest

Igår inledde vi årens studentskivor (egentligen inte, men nästan, vitt jag vet inleddes firandet i tisdags), för vi ska ta studenten. Efter detta lär allt firande sprida sig som pesten. Vi har i klassen haft en hel del konflikter angående detta, men nu är det förhoppningsvis lugnt mellan oss alla för om jag får säga det själv blev vår skiva hur mysig som helst. Vi höll till på Livingroom, vilket är Collage's VIP-rum, i och med att vi är en litenliten klass (13 pers.) behövde vi en litenliten lokal.
Till middag bjöds det på fänkålsbrässerat kycklingbröst med rostad potatis, svampsås och baconstekta haricoverts, till efterrätt bjöds det på citrontarte med rörda hallon och mascarponecreme. Alla jag pratade med verkade nöjda så det räckte, även jag. Det bjöds under tiden på underhållning såsom små fina tal, nomineringar, quiz och lambo. Efter detta schasade vi ut lärare och föräldrar för att släppa in ligisterna - klassens vänner. Det blev mycket dans och babbel och även på den fronten verkade de flesta nöjda, om man bortser från att DJ:n inte verkade se mönstret i vad som drog igång gästerna och inte, plus att han inte hade några av låtarna vi önskade. Men men, lyckat ändå!

Kameran följde med till middagen, dock kom den inte till mycket användning. Men, en bild på Wille och Bella fick jag. "Se söta ut", och det här är vad man får, helt ok:



So come out of your cave walking on your hands


260312

Idag var en skoldag som alla andra skoldagar, dock hände det grejer efter skoldagens slut. Åkte till Åkersberga för att Hanna skulle fixa sin piercing och jag kunde passa på att beställa min tunnlar till öronen, tråkigt nog var Kir inte där så så var det med det. Men å andra sidan mötte vi upp Jocke där som numera är nytatuerad, så fräscht att man nästan blir mer sugen på att skaffa en själv än man var förut, mums! Vi vandrade vidare till Åkersberga centrum's mataffär där vi raffade åt oss en vitlöksbaguette, chokladmuffins, munkar, påskmust och så vidare... Inte helt illa det heller, satt säga.
Till slut rörde vi oss vidare till Täby Centrum, så förutom vårt frosseri kände jag att jag var värd lite shopping idag, så det var vad jag gjorde, jag shoppade (typ). Nu när jag hade pengar (tack åter igen, mormor och morfar, ni är grymma!) så passade jag på att köpa mig två microshadows från Make Up Store (140:-/st) som kan användas till i princip allt. Ena i nyansen Smog som kan användas till shaping samt är en allmänt skön brun färg för en sån som jag som älskar bruna nyanser och den andra i nyansen Muffin som passar prima till highlighting lite överallt. Håller tummarna för att de är värda sitt pris, stora förväntningar.


Fiestaa!

Tanken var att vi (jag, Sandra, Hanna, Erik, Jocke, Chris, Calle och Jonas) skulle dra till Sjätte Tunnan i lördags, dels för att jag aldrig varit där och dels för de ökända habaneroshotsen. Detta gick ju lagom bra i och med att det var fullt överallt förutom på "middasgästernas platser" där vi inte fick sitta, dock fick middagsgästerna gladeligen sitta på de platser vi icke-matätande människorna fick sitta?! Kilade istället till Amnesia, ett ställe de flesta av oss inte varit på, dock visade det sig vara skapligt billigt och skapligt mysigt. Rätt bra till slut alltså.
Mina små pojkar får representera kvällen, för de är så stöört söta, på sina egna, helt speciella, sätt.
Kärlek.


Projektarbetesprodukt!

Som ni väntat! (eller kanske inte?). Här har ni våra otroligt snygga barnfilmer (riktad till barn i åk. 1-3, lågstadiet). Stört kul hade vi när filmerna gjordes, speciellt åt Pappas röst, och det är väl ändå huvudsaken?...
Fick åtminstone många komplimanger för dem på projektdagen!




Varför vara som sig själv när man kan vara som alla andra...

...tredjeringare och också stolt visa upp sin studentmössa? Ja, jag är åtminstone speciell och inte har matt skärm, score!


Finally!

Som vi har kämpat! (ehe) Projektarbetets produkt är härmed klar. Två filmer och de båda laddas upp här på bloggen på torsdag (efter Projektarbetsdagen där det är premiär först!). Detta firades stort av mig och min kompanjon (aka Hanna) med skumpa (inte, men näst intill) och helgens tårtrester!


140312

Idag är det pajdagen (03.14, dvs pi -> pie -> paj), tänkte att det kunde vara bra att veta. För övrigt är det full rulle med allt hos mig just nu. Alla fyller år; mor (18e), hund (4e), far (17e) och bror (11e). Även mormor och morfar kommer hit på fredag för att fira morfars födelsedag vilket jag ser fram emot som sjutton. Mars är alltså födelsedagarnas månad för min del. Bortsett från att det är mycket i skolan känns det bra nu. Det är vår, ljust och jag har fyndat (stort bidrag till dålig uppdatering). Lycka.


Bäst fest för studentpest

Igår inledde vi årens studentskivor (egentligen inte, men nästan, vitt jag vet inleddes firandet i tisdags), för vi ska ta studenten. Efter detta lär allt firande sprida sig som pesten. Vi har i klassen haft en hel del konflikter angående detta, men nu är det förhoppningsvis lugnt mellan oss alla för om jag får säga det själv blev vår skiva hur mysig som helst. Vi höll till på Livingroom, vilket är Collage's VIP-rum, i och med att vi är en litenliten klass (13 pers.) behövde vi en litenliten lokal.
Till middag bjöds det på fänkålsbrässerat kycklingbröst med rostad potatis, svampsås och baconstekta haricoverts, till efterrätt bjöds det på citrontarte med rörda hallon och mascarponecreme. Alla jag pratade med verkade nöjda så det räckte, även jag. Det bjöds under tiden på underhållning såsom små fina tal, nomineringar, quiz och lambo. Efter detta schasade vi ut lärare och föräldrar för att släppa in ligisterna - klassens vänner. Det blev mycket dans och babbel och även på den fronten verkade de flesta nöjda, om man bortser från att DJ:n inte verkade se mönstret i vad som drog igång gästerna och inte, plus att han inte hade några av låtarna vi önskade. Men men, lyckat ändå!

Kameran följde med till middagen, dock kom den inte till mycket användning. Men, en bild på Wille och Bella fick jag. "Se söta ut", och det här är vad man får, helt ok:



So come out of your cave walking on your hands