Gingers has no soul

Igår blev jag rödarehårig och idag var jag på arbetsintervju. Återkommer om mer info, åtminstone när det kommer till jobbet. Nu är jag trött som en råttunge, skönt att börja 12.40 imorgon iallafall!
Har dessutom kommit på att jag typ alltid lipar på bilder, kanske inte så konstigt med tanke på hur jag är annars, hehe-he.
Nattinatt!


28(27)0811

Ett fyrasekunders långt tut följt av en smäll samt högljudda helikopter och blinkande blått ljus. Ja, alla dessa olyckor man får "uppleva" då man bor precis vid en tågstation. Jag är fullt ovetande om hur man lyckas i de flesta fall, men jag kan inte förneka att det är hemskt.
Inte mycket till information, men alltid något: http://www.dn.se/sthlm/bil-pakord-av-tag-i-enebyberg
Känner mig fortfarande fullt chockerad över hur man lyckas fastna där mellan bomarna, men uppenbarligen lyckas man och det kan inte vara trevligt.

Jag och mamma skulle ta en promenad med hunden då vi träffade två män som vi stannade och pratade lite med. Enligt dom var det två ungdomar som lyckades ta sig ur innan kraschen och två personer som blev skadade och inte en skadad som DN påstår. Hur det verkligen ligger till visar sig väl, hur som helst önskar jag de inblandade all omtanke och hoppas den/de skadade klarar sig. Hemskt...

Skoldag #1

Nu är jag officiellt tredjeklassare, känner mig så gammal. Detta skolår introducerades med ett "hemligt projekt", en "flash mob" med hela vår skola (1or, 2or, 3or samt anställda) som kan ses här nedan. Dessutom lägger jag ut mitt schema så att alla ska kunna hålla koll på mig, plus att det är allmänt häftigt.
HAPPY NEW SKOLSTART!



Årets schema
, sådär lagdom skönt ändå:



R.I.P

Vila i frid, Bob. Älskad fisk och vän.
Det var inte meningen att sparka på dig... :(


200811

Klockan är strax över åtta och jag är vaken. Otrolig skillnad om man jämför med min vanliga rutin som innebär att vakna tidigast 10 men gärna vid 11-12-tiden. Kikade in en snabbis på det ökända Facebook och såg till min förvåning att det faktiskt verkade vara några uppe vid den här tiden, jag är för tusan till och med förvånad att ens Bob är vaken!
Har precis bjudit mamma på en kick-ass-frulle med grötplättar, turkisk yoghurt, honung, kanel och en fruktsalsa då vi snart ska iväg till stallet för att inleda vår kommande hösttermin. Denna gång är jag lite extra exalterad då jag blivit satt i "Tantgruppen" (dvs gruppen där bl.a. mamma rider tillsammans med diverse tanter) till skillnad från förra terminen då jag blev satt i en grupp med endast små flickor som nyss börjat högstadiet. Jag kände mig dålig, nu känner jag mig som en kung.

Kvällen tas över av The Voice '11 där bl.a. Chris Medina och Newkid framträder med en del av gamla gänget för omväxlings skull. "Gamla gänget" då det är de jag umgicks som mest med i högstadiet och nu inte träffar lika ofta, inte för att de bokstavligen är gamla, vilket vi alla dock börjar bli...

I'M SO EXCITED I COULD EAT A HORSE!

170811

Min hund var också liten och söt en gång i tiden...


160811

Om sanningen ska fram gick jag ut tvåan med IG i Kemi B, ganska chockerande va? Men detta löses successivt. Jag har/hade två prov att skriva om för att få godkänt, varav ett skrev jag idag då det faktiskt fanns ett tillfälle att bli av med det (och nej, vi har inte börjat skolan ännu, den startar 24e, dvs en veckas lov kvar!).
Effektiv lärare som man har så fick man resultatet redan 3-4 timmar senare, och jag blev godkänd (wihoo!). Därför tyckte jag att eftersom jag blivit godkänd på ett mycket(!) jobbigt prov i ett oerhört(!!!!) jobbigt ämne och dessutom tjänat in en liten slant efter helgens "arbete" (som var hur otroligt nice som helst) så kunde jag ta och unna mig lite nya prylar i garderoben.
Ja, otroligt "klad chey"!






Är man cool så är man...


;pPpPppPppPp

Gingers has no soul

Igår blev jag rödarehårig och idag var jag på arbetsintervju. Återkommer om mer info, åtminstone när det kommer till jobbet. Nu är jag trött som en råttunge, skönt att börja 12.40 imorgon iallafall!
Har dessutom kommit på att jag typ alltid lipar på bilder, kanske inte så konstigt med tanke på hur jag är annars, hehe-he.
Nattinatt!


28(27)0811

Ett fyrasekunders långt tut följt av en smäll samt högljudda helikopter och blinkande blått ljus. Ja, alla dessa olyckor man får "uppleva" då man bor precis vid en tågstation. Jag är fullt ovetande om hur man lyckas i de flesta fall, men jag kan inte förneka att det är hemskt.
Inte mycket till information, men alltid något: http://www.dn.se/sthlm/bil-pakord-av-tag-i-enebyberg
Känner mig fortfarande fullt chockerad över hur man lyckas fastna där mellan bomarna, men uppenbarligen lyckas man och det kan inte vara trevligt.

Jag och mamma skulle ta en promenad med hunden då vi träffade två män som vi stannade och pratade lite med. Enligt dom var det två ungdomar som lyckades ta sig ur innan kraschen och två personer som blev skadade och inte en skadad som DN påstår. Hur det verkligen ligger till visar sig väl, hur som helst önskar jag de inblandade all omtanke och hoppas den/de skadade klarar sig. Hemskt...

Skoldag #1

Nu är jag officiellt tredjeklassare, känner mig så gammal. Detta skolår introducerades med ett "hemligt projekt", en "flash mob" med hela vår skola (1or, 2or, 3or samt anställda) som kan ses här nedan. Dessutom lägger jag ut mitt schema så att alla ska kunna hålla koll på mig, plus att det är allmänt häftigt.
HAPPY NEW SKOLSTART!



Årets schema
, sådär lagdom skönt ändå:



R.I.P

Vila i frid, Bob. Älskad fisk och vän.
Det var inte meningen att sparka på dig... :(


200811

Klockan är strax över åtta och jag är vaken. Otrolig skillnad om man jämför med min vanliga rutin som innebär att vakna tidigast 10 men gärna vid 11-12-tiden. Kikade in en snabbis på det ökända Facebook och såg till min förvåning att det faktiskt verkade vara några uppe vid den här tiden, jag är för tusan till och med förvånad att ens Bob är vaken!
Har precis bjudit mamma på en kick-ass-frulle med grötplättar, turkisk yoghurt, honung, kanel och en fruktsalsa då vi snart ska iväg till stallet för att inleda vår kommande hösttermin. Denna gång är jag lite extra exalterad då jag blivit satt i "Tantgruppen" (dvs gruppen där bl.a. mamma rider tillsammans med diverse tanter) till skillnad från förra terminen då jag blev satt i en grupp med endast små flickor som nyss börjat högstadiet. Jag kände mig dålig, nu känner jag mig som en kung.

Kvällen tas över av The Voice '11 där bl.a. Chris Medina och Newkid framträder med en del av gamla gänget för omväxlings skull. "Gamla gänget" då det är de jag umgicks som mest med i högstadiet och nu inte träffar lika ofta, inte för att de bokstavligen är gamla, vilket vi alla dock börjar bli...

I'M SO EXCITED I COULD EAT A HORSE!

170811

Min hund var också liten och söt en gång i tiden...


160811

Om sanningen ska fram gick jag ut tvåan med IG i Kemi B, ganska chockerande va? Men detta löses successivt. Jag har/hade två prov att skriva om för att få godkänt, varav ett skrev jag idag då det faktiskt fanns ett tillfälle att bli av med det (och nej, vi har inte börjat skolan ännu, den startar 24e, dvs en veckas lov kvar!).
Effektiv lärare som man har så fick man resultatet redan 3-4 timmar senare, och jag blev godkänd (wihoo!). Därför tyckte jag att eftersom jag blivit godkänd på ett mycket(!) jobbigt prov i ett oerhört(!!!!) jobbigt ämne och dessutom tjänat in en liten slant efter helgens "arbete" (som var hur otroligt nice som helst) så kunde jag ta och unna mig lite nya prylar i garderoben.
Ja, otroligt "klad chey"!






Är man cool så är man...


;pPpPppPppPp