300612

Igår fyllde vår allas fina Ella hela 19 år, helt galet vad tiden går fort. Ella fick såklart helt och hållet designa sin dag och bestämde att vi (jag, Ella, Evelina och Hanna) skulle börja med en ruskigt trevlig middag på TGI Friday's vid Kungsträdgården. Vi inledde med ett förrättsfat innehållandes mozarellasticks, kycklingvingar, selleri och någon potatis/ost/bacon-sak samt tre olika såser som var hur gott som helst. Fortsatte med huvudrätten där jag tog en bacon/ost-burgare med pommes frites (ja, jag tar för givet att hela världen vill veta vad jag äter en dag som denna...) som den också var supergod. Efterrätt och drink stod sedan på menyn, dock tog det i i magen och vi beslöt oss för att endast gå på drinken. Måste spridas vidare det att TGI Friday's drinkar, ja alltså, de är alldeles underbart goda.
 
Efter kvällens frosserier rörde vi oss vidare till Sommar! för att festa loss. Där hittade vi dessutom John, Calle, Jonas och Christian, och lite senare även Dexter(!!!) (hur stört är inte det? Efter att han varit amerikan i ett år är han nu hemma igen, lycka!). Kvällen var vild och galen, jag hade hur kul och mysigt som helst och jag hoppas åtminstone Ella hade det lika bra, minst!
 
Bara för att jag inte har någon annan bild, och jag så gärna vill ha bilder, så lägger jag upp en bild på kvällens make up - brunt med guldeyeliner. Vardagligt, klassiskt och allt det där, men med en liten tvist.
 

230612

Chacha bloggeen!
Måste önska glad midsommar till er, en dag för sent, men det förklarar jag genom att jag faktiskt inte kom hem förrän idag. Måste också visa hela världen min och mammas fina midsommartårta vi gjorde med bland annat limekräm, pistagenötter, maränger och en jädrans massa jordgubbar. Hur god som helst blev den ska ni veta!
Fick en jättemysig senlunch med familjen, och som jag längtat efter den gravade laxen, lycklig var jag när jag såg den på bordet! För övrigt hade vi ju sill och sånt, men det är inte det viktiga...
Framåt kvällen åkte jag över till Jonas som anordnade grillkväll, där träffade jag även Hanna, Calle och Jockiboii och även senare dök Rasmus upp. Det blev bland annat två omgångar kubb, jag och hanna mot pojkarna, och vi ägde ju sönder (faktiskt!). Festligheterna avslutades inte förrän 5 dagen därpå, tur att man hade pojkvännen så pass nära som jag har, man var lagom trött efter dagen. Lyckad dag dock.
 
 
Idag gjorde jag även en väldigt god (i detta fallet) förförrätt innehållande kanelsockerchips med jordgubbsdipp. Perfekt på sommaren till till exempel välkomsdrinken!
 

210612

Skaffat mig en ny frukostfavorit nämligen citron- och vaniljkesella med torkade bär och rostade cashewnötter. Passar en citron- och nötälskare som mig perfekt (vilket säger sig självt rätt bra egentligen).

Citron- och vaniljkesella: Blanda ihop lite skal samt saft från en citron och en liten skopa vaniljsocker (hade helst tagit äkta vaniljstång, men det hade vi ingen) i en klick kesella original, simple as that!


200612

Dagens frulle: honung- och basilikakesella med vattenmelon, kanel och rostade valnötter. (Nötter smakar så mycket bättre som rostade, tips!)
Nu: Mot pojkvännen!


Gammalt foto ny redigering

Bara för hon åkt iväg till Afrika och inte är tillbaka förrän jäääättelång tid.


120612

Saknar min pojk jättemycket, det gör jag, men för tillfället kan inte jag neka att hans katter drar mig till sig som en motsatt laddning och allt det där. Jag är kär, och de bara växer och växer och snart ska de till och med flytta ut och grejer. Sad, sad panda. Världens sötaste krabater, på riktigt...

Och glöm inte; Pansii @ instagram


Kärlek


Fina människor








040612

Alltså det här med kesoplättar är ju helt otroligt gott, och mättande. Perfekt frukost!
Receptet finns här och denna gången körde jag med melon- och jordgubbskvarg, färska (svenska) jordgubbar, valnötter, kanel, honung och basilika (jordgubbar och basilika är hur gott som helst ihop).


Tack till er

Jag måste faktiskt säga att jag är otroligt stolt över min fina klass. Eller ja, numera är vi ju faktiskt ingen "klass", men det är något jag tänker bortse från då dessa vackra människor alltid är min klass i mina ögon. Jag kan inte med ord förklara för någon hur mycket dessa tre år faktiskt betytt för mig, hur de format mig till den jag är idag. Saknaden kommer vara olidligt stor, men å andra sidan vet jag att det inte är sista gången jag ser varken klassen eller Täby Enskilda. Under dessa tre år har jag hittat människor som kommer vara vänner för liver. Eller jag hoppas åtminstone det.
Det har fascinerat mig hur vi har grälat som vi gjort utan att slå ihjäl varandra, det måste ändå betyda något.
Massa kärlek till er, lycka till i framtiden, jag älskar er, och bli inga främlingar.

Tack till alla som gjorde min student till den absolut bästa. Till och med vädret var på vår sida och dagarna efter bara öser det ner regn och åska. Det måste vara ett tecken...

Bara för att skryta om hur fina vänner jag har gjorde jag en liten film på klassens sista vecka, tråkigt nog var det många som valde att inte dyka upp i skolan just sista veckan, men tror jag lyckades få med alla mer eller mindre ändå.

P.s. kolla i HD samt helskärm, bara för att ni kan! D.s.

300612

Igår fyllde vår allas fina Ella hela 19 år, helt galet vad tiden går fort. Ella fick såklart helt och hållet designa sin dag och bestämde att vi (jag, Ella, Evelina och Hanna) skulle börja med en ruskigt trevlig middag på TGI Friday's vid Kungsträdgården. Vi inledde med ett förrättsfat innehållandes mozarellasticks, kycklingvingar, selleri och någon potatis/ost/bacon-sak samt tre olika såser som var hur gott som helst. Fortsatte med huvudrätten där jag tog en bacon/ost-burgare med pommes frites (ja, jag tar för givet att hela världen vill veta vad jag äter en dag som denna...) som den också var supergod. Efterrätt och drink stod sedan på menyn, dock tog det i i magen och vi beslöt oss för att endast gå på drinken. Måste spridas vidare det att TGI Friday's drinkar, ja alltså, de är alldeles underbart goda.
 
Efter kvällens frosserier rörde vi oss vidare till Sommar! för att festa loss. Där hittade vi dessutom John, Calle, Jonas och Christian, och lite senare även Dexter(!!!) (hur stört är inte det? Efter att han varit amerikan i ett år är han nu hemma igen, lycka!). Kvällen var vild och galen, jag hade hur kul och mysigt som helst och jag hoppas åtminstone Ella hade det lika bra, minst!
 
Bara för att jag inte har någon annan bild, och jag så gärna vill ha bilder, så lägger jag upp en bild på kvällens make up - brunt med guldeyeliner. Vardagligt, klassiskt och allt det där, men med en liten tvist.
 

230612

Chacha bloggeen!
Måste önska glad midsommar till er, en dag för sent, men det förklarar jag genom att jag faktiskt inte kom hem förrän idag. Måste också visa hela världen min och mammas fina midsommartårta vi gjorde med bland annat limekräm, pistagenötter, maränger och en jädrans massa jordgubbar. Hur god som helst blev den ska ni veta!
Fick en jättemysig senlunch med familjen, och som jag längtat efter den gravade laxen, lycklig var jag när jag såg den på bordet! För övrigt hade vi ju sill och sånt, men det är inte det viktiga...
Framåt kvällen åkte jag över till Jonas som anordnade grillkväll, där träffade jag även Hanna, Calle och Jockiboii och även senare dök Rasmus upp. Det blev bland annat två omgångar kubb, jag och hanna mot pojkarna, och vi ägde ju sönder (faktiskt!). Festligheterna avslutades inte förrän 5 dagen därpå, tur att man hade pojkvännen så pass nära som jag har, man var lagom trött efter dagen. Lyckad dag dock.
 
 
Idag gjorde jag även en väldigt god (i detta fallet) förförrätt innehållande kanelsockerchips med jordgubbsdipp. Perfekt på sommaren till till exempel välkomsdrinken!
 

210612

Skaffat mig en ny frukostfavorit nämligen citron- och vaniljkesella med torkade bär och rostade cashewnötter. Passar en citron- och nötälskare som mig perfekt (vilket säger sig självt rätt bra egentligen).

Citron- och vaniljkesella: Blanda ihop lite skal samt saft från en citron och en liten skopa vaniljsocker (hade helst tagit äkta vaniljstång, men det hade vi ingen) i en klick kesella original, simple as that!


200612

Dagens frulle: honung- och basilikakesella med vattenmelon, kanel och rostade valnötter. (Nötter smakar så mycket bättre som rostade, tips!)
Nu: Mot pojkvännen!


Gammalt foto ny redigering

Bara för hon åkt iväg till Afrika och inte är tillbaka förrän jäääättelång tid.


120612

Saknar min pojk jättemycket, det gör jag, men för tillfället kan inte jag neka att hans katter drar mig till sig som en motsatt laddning och allt det där. Jag är kär, och de bara växer och växer och snart ska de till och med flytta ut och grejer. Sad, sad panda. Världens sötaste krabater, på riktigt...

Och glöm inte; Pansii @ instagram


Kärlek


Fina människor








040612

Alltså det här med kesoplättar är ju helt otroligt gott, och mättande. Perfekt frukost!
Receptet finns här och denna gången körde jag med melon- och jordgubbskvarg, färska (svenska) jordgubbar, valnötter, kanel, honung och basilika (jordgubbar och basilika är hur gott som helst ihop).


Tack till er

Jag måste faktiskt säga att jag är otroligt stolt över min fina klass. Eller ja, numera är vi ju faktiskt ingen "klass", men det är något jag tänker bortse från då dessa vackra människor alltid är min klass i mina ögon. Jag kan inte med ord förklara för någon hur mycket dessa tre år faktiskt betytt för mig, hur de format mig till den jag är idag. Saknaden kommer vara olidligt stor, men å andra sidan vet jag att det inte är sista gången jag ser varken klassen eller Täby Enskilda. Under dessa tre år har jag hittat människor som kommer vara vänner för liver. Eller jag hoppas åtminstone det.
Det har fascinerat mig hur vi har grälat som vi gjort utan att slå ihjäl varandra, det måste ändå betyda något.
Massa kärlek till er, lycka till i framtiden, jag älskar er, och bli inga främlingar.

Tack till alla som gjorde min student till den absolut bästa. Till och med vädret var på vår sida och dagarna efter bara öser det ner regn och åska. Det måste vara ett tecken...

Bara för att skryta om hur fina vänner jag har gjorde jag en liten film på klassens sista vecka, tråkigt nog var det många som valde att inte dyka upp i skolan just sista veckan, men tror jag lyckades få med alla mer eller mindre ändå.

P.s. kolla i HD samt helskärm, bara för att ni kan! D.s.