Blekinge

I tisdags, som onämnt, åkte jag till Karlshamn, Blekinge, med Isabelle, William, David och Hanna då jag och Isabelle hade biljetter till Östersjöfestivalens Kentkonsert. Till och med igår, söndags, bodde vi fem hos mormor och morfar som var snälla och tog hand om oss små barn. Veckan bestod mestadels av att gå runt och kolla på staden, men avslutades även med en supermysig promenad runt havet. Hela veckan har varit supermysig. Tur som det är ska jag ner till Blekinge igen om si sådär 3 veckor. Saknar den lilla staden, mormor, morfar och hela släkten redan.

I och med att jag inte tog med kameran (dumt nog...) följer nu ett par extremt gamla bilder från tidigare Blekingevisit för att göra det hela inlägget lite trevligare.
 

Ordbajs och bildbomb

Kom precis hem från (oplanerade) dygnandet hos Hanna, grill- och filmkväll var vad som stod på spel, vilket då inte tog stopp förrän 9.45 dagen därpå, och sitter nu med en kopp te (med mjölk i, hur många gånger jag än tidigare testat detta har jag inte gillat det förrän just idag!). Jag vet inte riktigt hur många filmer vi kom igenom, men en hel del var det åtminstone och som vanligt hur mysigt som helst bara att få vara med dessa underbara människor.
 
I tisdags var jag och mitt crew på Skansen, vilket jag tycker var en hur lyckad dag som helst. Solen sken hela dagen, vi kollade på massor djur, åt picknick och avslutade med Allsång på Skansen vilket gästades av bland andra Molly Sandén, Dead by april, Erik Hassle och Basshunter. Jag fick alltså tillfälle att ta många foton, för jag var för en gångs skull duktig och släpade med mig kameran ut, vilket visas här nedan i ett litet (observera "litet") urval av bilder.
 
PuSsOkRam!!
 

010712

Äntligen har det varit lite sol här hemma, detta ledde till en helförmiddag på altanen och bara ha det allmänt gött. Senare träffade jag Jonas, Hanna, Rasmus, Jocke (som är hemma från p&l, wiiiie<3) och en hel till drös med människor för att spela fotboll och "tagga" inför kvällens final (som jag ändå inte följde). Satt sedan på fotbollsplanen och bara hade mysigt. Tänk om det kunde vara sånt här väder varje dag, så man kan sitta ute på kvällen och ha det bara väldigt mysigt...
 
Dagens frulle blev hur som helst en banana split med citronkesella, jordgubbssås, rostade nötter och torkade bär samt ringlad honung och kanel.
 
Citronkesella: blanda citronsaft, citronskal och kesella
Jordgubbssås: lägg jordgubbar (färsta eller frysta, jag använde frysta) i en liten kastrull med litelite vatten. Mosa jordgubbarna med en gaffel och låt koka upp. Lägg i en klick honung efter smak och rör om. Häll över i en dunke för att sedan sila moset i kastrullen igen. Låt koka upp igen, häll i maizena (eller potatismjöl, det är vad jag egentligen skulle ha i) enligt nämnda måttningen (jag tog ung. 1 tsk på 1 dl sås). Rör ihop tills det börjar tjockna och sedan var det inte mer än så.
Delade sedan bananen på längden och la upp på en tallrik, kluttade på kesellan, ringlade över såsen, hällde på de rostade nötterna och torkade bären och till sist ringlade jag över honungen och kanelen, toppade även som ett plus i kanten med lite basilika.
 

Blekinge

I tisdags, som onämnt, åkte jag till Karlshamn, Blekinge, med Isabelle, William, David och Hanna då jag och Isabelle hade biljetter till Östersjöfestivalens Kentkonsert. Till och med igår, söndags, bodde vi fem hos mormor och morfar som var snälla och tog hand om oss små barn. Veckan bestod mestadels av att gå runt och kolla på staden, men avslutades även med en supermysig promenad runt havet. Hela veckan har varit supermysig. Tur som det är ska jag ner till Blekinge igen om si sådär 3 veckor. Saknar den lilla staden, mormor, morfar och hela släkten redan.

I och med att jag inte tog med kameran (dumt nog...) följer nu ett par extremt gamla bilder från tidigare Blekingevisit för att göra det hela inlägget lite trevligare.
 

Ordbajs och bildbomb

Kom precis hem från (oplanerade) dygnandet hos Hanna, grill- och filmkväll var vad som stod på spel, vilket då inte tog stopp förrän 9.45 dagen därpå, och sitter nu med en kopp te (med mjölk i, hur många gånger jag än tidigare testat detta har jag inte gillat det förrän just idag!). Jag vet inte riktigt hur många filmer vi kom igenom, men en hel del var det åtminstone och som vanligt hur mysigt som helst bara att få vara med dessa underbara människor.
 
I tisdags var jag och mitt crew på Skansen, vilket jag tycker var en hur lyckad dag som helst. Solen sken hela dagen, vi kollade på massor djur, åt picknick och avslutade med Allsång på Skansen vilket gästades av bland andra Molly Sandén, Dead by april, Erik Hassle och Basshunter. Jag fick alltså tillfälle att ta många foton, för jag var för en gångs skull duktig och släpade med mig kameran ut, vilket visas här nedan i ett litet (observera "litet") urval av bilder.
 
PuSsOkRam!!
 

010712

Äntligen har det varit lite sol här hemma, detta ledde till en helförmiddag på altanen och bara ha det allmänt gött. Senare träffade jag Jonas, Hanna, Rasmus, Jocke (som är hemma från p&l, wiiiie<3) och en hel till drös med människor för att spela fotboll och "tagga" inför kvällens final (som jag ändå inte följde). Satt sedan på fotbollsplanen och bara hade mysigt. Tänk om det kunde vara sånt här väder varje dag, så man kan sitta ute på kvällen och ha det bara väldigt mysigt...
 
Dagens frulle blev hur som helst en banana split med citronkesella, jordgubbssås, rostade nötter och torkade bär samt ringlad honung och kanel.
 
Citronkesella: blanda citronsaft, citronskal och kesella
Jordgubbssås: lägg jordgubbar (färsta eller frysta, jag använde frysta) i en liten kastrull med litelite vatten. Mosa jordgubbarna med en gaffel och låt koka upp. Lägg i en klick honung efter smak och rör om. Häll över i en dunke för att sedan sila moset i kastrullen igen. Låt koka upp igen, häll i maizena (eller potatismjöl, det är vad jag egentligen skulle ha i) enligt nämnda måttningen (jag tog ung. 1 tsk på 1 dl sås). Rör ihop tills det börjar tjockna och sedan var det inte mer än så.
Delade sedan bananen på längden och la upp på en tallrik, kluttade på kesellan, ringlade över såsen, hällde på de rostade nötterna och torkade bären och till sist ringlade jag över honungen och kanelen, toppade även som ett plus i kanten med lite basilika.